„În calitate de europarlamentar al regiunii Nord-Est, lansez un apel către toți factorii decidenți, oamenii politici și organizațiile non-guvernamentale din Moldova pentru susținerea cu prioritate a variantei de ðšð®ðð¨ð¬ðð«ðšððšÌ† ðˆðšð¬Ì¦ð¢ – ððšðœðšÌ†ð® – ðð«ðšð¬Ì¦ð¨ð¯: ðžð¬ððž ððž 👠ð¨ð«ð¢ ð¦ðšð¢ ð¢ðžðŸðð¢ð§ðšÌ†, ðœð® ð®ð§ ð¢ð¦ð©ðšðœð ððž ð¦ðžðð¢ð® ð¦ð®ð¥ð ð¦ðšð¢ ð«ðžðð®ð¬ (ðð¨ðšð« ðŸ–% ð©ð¨ð§ððžð«ðž ðšð«ð¢ð¢ ð©ð«ð¨ððžð£ðšððž) ð¬Ì¦ð¢ ð©ðžð§ðð«ð® ðœðšð«ðž ð‚ðð€ðˆð‘ ð¯ðš ðŸð¢ð§ðšð¥ð¢ð³ðš ð¥ð¢ðœð¢ððšð̦ð¢ðš ð©ðžð§ðð«ð® ðžð¥ðšð›ð¨ð«ðšð«ðžðš ð¬ðð®ðð¢ð®ð¥ð®ð¢ ððž ðŸðžð³ðšð›ð¢ð¥ð¢ððšððž ð¬Ì¦ð¢ ð©ð«ð¨ð¢ðžðœðð®ð¥ð®ð¢ ððžð¡ð§ð¢ðœ ð¢Ì‚ð§ ðŸðžð›ð«ð®ðšð«ð¢ðž ðŸðŸŽðŸðŸŽ (ðœð¨ð§ðŸð¨ð«ð¦ ð©ð«ð¨ð¦ð¢ð¬ð¢ð®ð§ð¢ð¢ ð¦ð¢ð§ð¢ð¬ðð«ð®ð¥ð®ð¢ ð‹ð®ðœð¢ðšð§ ðð¨ððž)”, a scris Benea, pe Facebook.
El susține că finalizarea Autostrăzii Tg. Mureș-Iași e mult mai scumpă decât estimările inițiale.
„ð€ð©ðžð¥ ð©ðžð§ðð«ð® ð€ð®ðð¨ð¬ðð«ðšððš ðŒð¨ð¥ðð¨ð¯ðžð¢: ðð® ðð«ðžð›ð®ð¢ðž ð¬ðšÌ† ð¦ðšð¢ ð¢ð«ð¨ð¬ð¢ð¦ ðšð¥ð̦ð¢ ðŸðŸŽ ðšð§ð¢, ð©ðž ð¥ðšÌ‚ð§ð ðšÌ† ðœðžð¢ ðŸðŸŽ ððžð£ðš ð©ð¢ðžð«ðð®ð̦ð¢! În ultimii 10 – 12 ani, s-au făcut tot felul de declarații de susținere a Autostrăzii Moldovei; prea puțin la concret. Cuvintele de bine au culminat cu transformarea în lege, în anul Centenarului Marii Uniri (2018), a ð€ð®ðð¨ð¬ðð«ðšÌ†ð³ð¢ð¢ ð”ð§ð¢ð«ð¢ð¢ (ð“ð . ðŒð®ð«ðžð¬Ì¦ – ðˆðšð¬Ì¦ð¢), ð¨ ð¥ðžð ðž ðšð³ð¢ ð¢ð§ðšð©ð¥ð¢ðœðšð›ð¢ð¥ðšÌ† ððž ð¯ð«ðžð¦ðž ðœðž ð§ð® ðžð±ð¢ð¬ððšÌ† ð¬ð®ð«ð¬ðšÌ† ððž ðŸð¢ð§ðšð§ð̦ðšð«ðž ðšð¬ð¢ð ð®ð«ðšððšÌ† ð©ðžð§ðð«ð® ðšðœðžð¬ð ð©ð«ð¨ð¢ðžðœð. Proiect al cărui cost, conform declarațiilor ministrului Marcel Boloș, ar fi fost subevaluat. El e, în realitate, mult mai scump decât estimările inițiale”, a completat Benea.
Europarlamentarul acuză Guvernul că insistă, din orgoliu, cu proiectul Autostrăzii Moldovei, însă autostrada nu se va face din cauza problemelor de mediu.
„În calcul electoral sau din orgoliu politic, Guvernul insistă pe această soluție cvasi-imposibil de pus în practică. Probabil, tocmai pentru ca să nu se pună în practică, din considerentele enumerate anterior. A „patina” la nesfârșit pe varianta de lucru Tg. Mureș – Iași, ce întâmpină , înseamnă a pune umărul la îngroparea definitivă a autostrăzii către Moldova. Și poate că asta se dorește, de fapt! Totuși, nu putem sta cu mâinile în sân – ceva trebuie făcut pentru ca Moldova să fie conectată rutier cu Transilvania, printr-o autostradă. Nu trebuie să mai irosim încă 10 ani, pe lângă cei 10 deja pierduți, discutând cu mai mult subiectivism decât este cazul despre o ðšð®ðð¨ð¬ðð«ðšððšÌ† ðœðšð«ðž ð§ð® ð¬ðž ð¯ðš ðŸðšðœðž ðð¢ð§ ðœðšð®ð³ðš ð©ð«ð¨ð›ð¥ðžð¦ðžð¥ð¨ð« ððž ð¦ðžðð¢ð®”, a subliniat Benea.
Social-democratul a adăugat că ponderea proiectului de construcție al autostrăzii Tg.Mureș-Iași este de aproape 55%, ceea ce dă „bătăi de cap”.
Benea subliniază, în final, că Autostrada Moldovei (Iași-Bacău-Brașov-n.r) e sungura șansă de dezvoltare pentru această regiune.
„Dacă vom face front comun și vom fi uniți pentru Moldova, eu cred că acest proiect se va materializa, iar peste câțiva ani vom putea spune că ne-am achitat cu brio de responsabilități și regiunea noastră are, în sfârșit, o autostradă. Vă propun să ne adunăm cu toții în jurul acestei idei pentru că, uniți, vom reuși să o impunem la cel mai înalt nivel. Nu e un proiect fundamentat pe orgoliile noastre: autostrada nu e a băcăuanilor, ieșenilor, sucevenilor, nemțenilor, vasluienilor sau botoșănenilor. E Autostrada Moldovei, adică singura șansă la dezvoltare pentru această regiune. În caz contrar, Moldova va pierde definitiv trenul dezvoltării pentru că, la fel ca în cazul Pitești – Sibiu, se va găsi, ori de câte ori va fi necesar, un gândac care să stea în calea acestui proiect, împiedicând absorbția de fonduri europene pentru infrastructura României din afara arcului Carpatic”, a conchis Benea.